magasin, annonser, illustrationer, koncept

Baksida

Magasin, annoser

- Grafiskt, grafiskt, grafiskt

Kunden

Crimson

Crimson är ett professionellt fotolabb & digitalt tryckeri. Deras kunder sträcker sig från den enskilde fotoentusiasten till stora utställare och museer.

Projektet

2015

Som AD på Crimson ansvarar jag för all kommunikation och marknadsföring, och således all annonsering. Det fina med Crimson är att deras annonser alltid har handlat om profiliering och varumärkesbyddande isället för produkterna i sig. Varje annons har skräddarsytts till den aktuella och relevanta målgruppen. Detta är något jag med glädje hr strävat efter att bibehålla. Det här är ett exempel på hur det kunde te sig.

Arbetet

Annonsmaterial

Här visar jag en annonsserie som gjordes för Cap&Design, där fokus låg på frågan om vad kvalité är. Ett mycket grafiskt och rent formspråk användes där vi utnyttjade profilens egen palett och typografi.

annons, kvalitet är passion
annons, kvalitet är mångfald
annons, kvalitet är erfarenhet
cap&design, annons, kvalitet är noggrannhet och flexibilitet

Kärnpunkter

Noggrannhet

För att representera noggrannhet användes branchenliga sätt att kontrollera färger, mått och marginaler.

Jämnhet

För att illustrera att Crimson levererar ett jämnt resultat använde jag symbolen för icc-profiler.

Flexibilitet

Här ville vi visa på de kraftfulla möjligheterna vid beställningsförfarandet dvs möjligheten att justerna färmättnad, nivåer etc.

Punktlighet

Då denna målgrupp ofta har en snäv deadline var det viktigt att förmedla Crimsons förståelse och respekt för det.

Mångfald

Hur illustrerar man mångfalt? Man listar, skriver ut, viser grenar och rötter - eller hur.

Passion

Passion - essensen av nörderi. Designers är väl ena riktiga nördar. Det var bara att gå till sig själv i denna fråga. Färg, space, typografi, hex-text, you name it.

Erfarenhet

En utmaning, hur illustrerar man erfarenhet? Här gjordes det genom att lyfta fram gammal som ny teknik, och samtidigt ha bilden i fokus.

Helhet

Här kombinerades alla värdeord, eller snarare alla värdeillustrationer. Det var inte jättelätt att få det snyggt men tillslut så blev det riktigt bra.

cap och design annons, kvalitet är jämnhet

Dpi, raster, vacuumhål...

...och punktlighet

cap och design, annons, kvalitet är punktlighet

Helhet

- Det är kvalité

annons, kvalitet är helhet
annons, kvalitet är erfarenhet, indigo

Summering

Gissa sju gånger om det var extremt roligt att jobba med denna annonsserie. Materialet blev dessutom mycket uppskattat av både tidningen och målgruppen. Score!

Projekt

Lite av varje

delad datorskärm med hemsida och kod
tryckt stilguide

Menyer

Ilustration, Print

grafisk design, trycksaker, menyer
illustration, grafisk formgivning, trycksaker, mässmaterial
webbapp på laptop
layout och illustration till omslag
webbapp på imac
omslag annons i cap och design magasin

Säg hej

+46 (0)70 3987 208hej@kajsaunge.se